Комитет за права детета
Општи коментар бр. 1: Циљеви образовања
10. Дискриминација по било ком основу наведеном у члану 2 Конвенције, било да је отворена или скривена, вређа људско достојанство детета и у стању је да подрије или чак уништи способност детета да има користи од могућности које му пружа образовање. ... дискриминација полова се може појачати праксама као што је наставни план и програм који није у складу са принципима родне равноправности, решењима која ограничавају користи које девојчице могу да стекну од понуђених образовних могућности, и небезбедним или непријатељским окружењем које одвраћа девојчице од учешћа. Дискриминација деце са инвалидитетом такође прожима многе формалне образовне системе и многе неформалне образовне средине, укључујући породицу. Деца заражена вирусом ХИВ/АИДС су такође снажно изложена дискриминацији у оба окружења. Сва таква дискриминаторна поступања су у директној супротности са захтевима члана 29 став 1 тачка а да образовање треба да је усмерено на развој дететове личности, талената и менталних и физичких способности до крајњих граница.
11. Комитет такође жели да нагласи везе између члана 29 став 1 и борбе против расизма, расне дискриминације, ксенофобије и сродне нетолеранције. Расизам и сродне појаве цветају тамо где постоји незнање, неосновани страхови од расних, етничких, верских, културних и језичких или других облика разлике, искоришћавање предрасуда, или учење или ширење искривљених вредности. Поуздан и трајан лек за све ове пропусте јесте обезбеђивање таквог образовања које подстиче разумевање и поштовање вредности о којима говори члан 29 став 1, укључујући поштовање разлика, и које се супротставља свим облицима дискриминације и предрасуда. ...Стога је важно усредсредити се на дететову сопствену заједницу приликом наставе о људским и дечијим правима и принципу недискриминације. Таква настава може делотворно да допринесе спречавању и елиминацији расизма, етничке дискриминације, ксенофобије и сродне нетолеранције.
24. Осмишљавање и спровођење програма за унапређивање вредности обухваћених овим чланом треба да постане део стандардног одговора влада на скоро све ситуације у којима се догодило кршење људских права. ... Стога, треба да се усвоје одговарајуће додатне мере по члану 29 став 1, које обухватају истраживање и усвајање оних образовних техника које могу позитивно да допринесу остваривању права признатих Конвенцијом