Закон о спречавању корупције

Члан 2

Поједини појмови употребљени у овом закону имају следеће значење:

1) "корупција" је однос који настаје коришћењем службеног или друштвеног положаја или утицаја ради стицања недозвољене користи за себе или другога;

2) "орган јавне власти" је орган Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе и градске општине, установа, јавно предузеће и друго правно лице чији је оснивач или члан Република Србија, аутономна покрајина, јединица локалне самоуправе или градска општина;

3)* "јавни функционер" је свако изабрано, постављено или именовано лице у органу јавне власти, осим лица која су представници приватног капитала у органу управљања привредног друштва које је орган јавне власти;

4) "јавна функција" је функција коју врши јавни функционер;

4а) "јавни ресурс" је непокретност, покретна ствар и свако друго добро које је у јавној својини, односно у другом облику својине које користе органи Републике Србије, аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе, јавна предузећа, привредна друштва, установе и друге организације чији је оснивач, односно члан Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе;

5) "члан породице" је супружник или ванбрачни партнер, родитељ или усвојитељ, дете или усвојеник јавног функционера;

6) "повезано лице" је члан породице јавног функционера, крвни сродник јавног функционера у правој линији, односно у побочној линији закључно са другим степеном сродства, као и физичко или правно лице које се према другим основама и околностима може оправдано сматрати интересно повезаним са јавним функционером;

7) "стратешки документ" означава стратегије и акционе планове у области борбе, односно спречавања корупције;

8) "политички субјект" означава политички субјект у смислу закона који уређује финансирање политичких активности;

9) "област посебно ризична за настанак корупције" је област која је као таква одређена стратешким документом.

 

Надлежност Агенције за спречавање корупције

Члан 6

Агенција:

1) надзире спровођење стратешких докумената, подноси Народној скупштини извештај о њиховом спровођењу са препорукама за поступање, даје одговорним субјектима препоруке како да отклоне пропусте у спровођењу стратешких докумената и иницира измене и допуне стратешких докумената;

2) доноси опште акте;

3) покреће и води поступак у коме се одлучује о постојању повреда овог закона и изриче мере у складу са овим законом;

4) решава о сукобу интереса;

5) обавља послове у складу са законом који уређује финансирање политичких активности, односно законом који уређује лобирање;

6) подноси кривичне пријаве, захтеве за покретање прекршајног поступка и иницијативе за покретање дисциплинског поступка;

7) води и објављује Регистар јавних функционера и Регистар имовине и прихода јавних функционера у складу са овим законом;

8) проверава извештаје о имовини и приходима које поднесу јавни функционери;

9) води и проверава податке из евиденција одређених овим законом;

10) поступа по представкама физичких и правних лица;

11) даје мишљења о примени овог закона на сопствену иницијативу или на захтев физичких или правних лица и заузима ставове од значаја за примену овог закона;

12) иницира доношење или измену прописа, даје мишљења о процени ризика од корупције у нацртима закона из области посебно ризичних за настанак корупције и мишљења о нацртима закона који уређују питања обухваћена потврђеним међународним уговорима у области спречавања и борбе против корупције;

13) истражује стање корупције, анализира ризике од корупције и сачињава извештаје са препорукама ради отклањања ризика;

14) надзире доношење и спровођење планова интегритета;

15) доноси програм обуке и упутство за обуку у области спречавања корупције и прати спровођење обуке у органима јавне власти;

16) обавља послове међународне сарадње у области спречавања корупције;

17) обавља и друге послове одређене законом.